joi, 1 septembrie 2016

KAPALABHATI - RESPIRAŢIA FOCULUI

KAPALBHATHI PRANAYAMA
KAPALABHATI - RESPIRAŢIA FOCULUI 

„Kapalabhati” este un cuvânt sanscrit. „Kapal” înseamnă frunte/ craniu și „Bhati” înseamnă lumină. Acesta se referă că prin acest exercițiu de respirație fruntea devine luminoasă și lucioasă, ceea ce înseamnă că toate bolile dispar şi corpul devine curat, sănătos și fericit.
Uneori tehnica este numită şi respiraţia craniului de lumină. Pe măsură ce practicaţi, vă puteți imagina interiorul craniului fiind umplut cu lumină strălucitoare.
Kapalabhati Pranayama va curăța, energiza şi revigora mintea, corpul și spiritul. Pranayama necesită cunoștințe și experiență cu exerciții de respirație de bază. Dacă sunteți începători, acordaţi-vă timp să vă familiarizaţi cu această practică.

În yoga, Kapalbhati este un exercițiu de respirație recomandat pentru a reduce grăsimea (pierdere în greutate) și zahărul din sânge. Este un exercițiu preferat pentru a pierde în mod natural în greutate.

Tehnica Kapalabhati,
Această tehnică respiratorie este baza pentru yoga kundalinică.
Alchimiştii din timpurile Gotice şi medievale erau numiţi „pufăitori” datorită acestei practici, iar „adâncurile înflăcărate” din picturile alchemice erau simbolice acestui exerciţiu.

Se începe cu o expiraţie forţată contractând musculatura abdominală spre coloana vertebrală iar inspiraţia se face lent, normal, fără efort. Se respiră doar pe nas, gura este închisă.
Un ciclu este format din 10 respiraţii. Se pot face 2-3 cicluri.
Această tehnică nu se face în cazul în care suferiţi de hipertensiune, hernie, iar dacă apar ameţeli sau durere se opreşte exerciţiul şi poate fi reluat mai târziu cu mai puţină forţă.

Puteți face pranayama kapalbhati dimineața sau seara, dar ar trebui efectuată tehnică pe stomacul gol.

Paşii:
1. Staţi cu coloana vertebrală dreaptă și încrucișaţi picioarele în fața dvs. sau așezaţi pe un scaun cu picioarele pe podea.
Mâinile pe genunchi, cu palmele îndreptate în jos.
Aduceţi conștientizarea la nivelul abdomenului inferior. Pentru a spori gradul de conştientizare, puteți plasa mâinile, una deasupra celeilalte, pe abdomen, mai degrabă decât pe genunchi.
Inhalați prin ambele nări profund. Inspiraţi profund și expiraţi rapid și brusc, scoţând un sunet în acest timp. Puteţi folosi mâinile pentru a apăsa ușor pe această zonă, forțând expirația într-o scurtă explozie.
Focusarea se face pe expiraţia forţată, nu pe inhalare. Abdomenul se umflă atunci când inspirați și se retrage atunci când expirați. Nu contractaţi abdomenul atunci când inspirați.
2. Contractaţi muşchii abdominali în mod forţat, creând o expiraţie prin pomparea muşchilor stomacului înăuntru şi în afară, brusc şi rapid, însă controlat. Aerul va intra în partea superioară a plămânilor. Folosiţi acest fel de contracţii rapide ale muşchilor abdominali pentru a inspira şi expira, în cadrul acestui exerciţiu. Contracţiile ar trebui să fie ritmice.
3. Practicaţi de câteva ori, pentru a vedea cum funcţionează.
4. Continuaţi cu 10 astfel de respiraţii, înăuntru şi în afară, folosindu-vă muşchii abdominali în succesiune rapidă, iar la sfarşitul celei de-a 10-a respiraţie, expir-inspir şi umpleţi plămânii, contractaţi anusul, apleacaţi barba spre piept şi ţineţi respiraţia atât cât vă simţiţi confortabil - dar nu exageraţi!
5. Expiraţi uşor.
6. Faceţi o pauză şi efectuaţi încă două seturi similare.

În timpul practicii vă puteți imagina interiorul craniului fiind umplut cu lumină strălucitoare. Sau pe inspiraţie vă imaginaţi că inhalaţi lumină.
Folosiţi propriul ritm și opriţi-vă dacă vă simțiți leșin sau amețeală.
După un minut de exercițiu, inhalaţi profund prin nări, iar apoi expirați încet pe gură. În funcție de nivelul de experiență, aţi putea repeta exerciţiul.

Aceşti paşi constituie un set. Expiraţia ar trebui să fie scurtă, iar inspiraţia ar trebui să fie pasivă şi mai lungă. Seturile se măresc prin adăugarea de pompări ale musschilor abdominali. Pentru început, încearcaţi efectuarea a trei seturi a câte 10 de astfel de pompări, iar după un timp, efectuaţi 20, creşteţi apoi la 30, apoi la 40 şi până când ajungeţi la 60.

BENEFICII

Kapalabhati curăţă sistemul respirator, purifică sângele, masează organele abdominale şi elimină aerul rezidual care de obicei nu se elimină prin respiraţia automată.
Acest exerciţiu sporeşte cantitatea de oxigen în corp, creşte temperatura corpului.
Kapalabhati îmbunătățește funcția plămânilor și a altor sistemul respirator. Util în vindecarea bolilor respiratorii ca astmul, alergiile și probleme ale sinusurilor.
Îmbunătățește funcția sistemului de reproducere. Vindecă disfuncţia erectilă în mod natural.
Îmbunătățește funcția pancreasului. Ajuta la producerea hormonului de insulină în mod natural.
Se elimină toxinele din organism şi ajută la curăţarea sistemului intern.
Calmează mintea și adduce stabilitate mentală.
Foarte eficient pentru a scădea în greutate (grăsime pe burtă).
Eficient în caz de cancer de sân.
Păstrează depresia departe și aduce gânduri pozitive.
Elimină constipația, aciditatea, diabet zaharat.
Util chiar şi în cazuri de pierdere a părului.
Vindecă probleme renale, îmbunătățimd funcția rinichilor.

PRECAUȚII
Cei care au probleme cu inima ar trebui să facă acest lucru încet, în timp ce expiră.
Femeile gravide nu ar trebui să facă acest exerciţiu.
Cei care au tensiune arterială mare ar trebui să practice kapalbhati într-un ritm lent. 3 respirații înseamnă fiecare 5 secunde și forța expirație trebuie redusă.
Practicaţi pranayama sub supravegherea unui profesor de yoga expert, care să fie informat despre starea dumneavoastră de sănătate.
Opri exercițiul dacă simţiţi leșin sau amețeală. Lucrați întotdeauna în propria limită și abilitate, nu forţaţi. Dacă aveți orice probleme medicale, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a practica yoga.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu