duminică, 28 august 2016

YOGA - YONI ASANA


  

TEHNICA DE EXECUŢIE 
Pornind din poziţia în genunchi, se aşează bazinul pe sol, în  timp ce labele picioarelor stau pe lângă coapse fără să le atingă, orientate uşor spre exterior.                                           
Pentru a realiza o execuţie corectă a acestei ASANA, călcâiele vor trebui depărtate la aproximativ 10 cm de coapse. În cazul în care flexibilitatea ligamentelor zonei  este redusă şi laba piciorului nu poate fi perfect întinsă, atunci aceasta va fi orientată spre exterior. Din acest punct de vedere, practica lui VAJRASANA poate fi considerată ca pregătitoare pentru execuţia oarecum dificilă a acestei ASANA, deoarece ea măreşte considerabil flexibilitatea ligamentelor. Muşchii coapselor vor  fi cât mai relaxaţi în situaţia practicării acestei posturi, pentru a nu solicita în mod inutil articulaţia genunchiului; În cazul în care bazinul nu poate fi încă pus direct pe sol, se va aşeza sub acesta o pernă, iar cu timpul, pe măsură ce elasticitatea articulaţiilor gleznelor, genunchilor şi bazinului (coxo-femurală) se va mări, va putea, după o anumită perioadă de timp, renunţa la acest suport. Aşezăm apoi mâinile de o parte şi de alta a bazinului, cu degetele sprijinite pe sol (nu şi palma). Degetul mare va fi aşezat cât mai departe de celelalte  degete. Coatele sunt perfect întinse iar mâinile se aşează pe sol pe aceeaşi linie cu umerii, susţinând  astfel  trunchiul. Vom avea de asemenea grijă să menţinem coloana vertebrală cât mai dreaptă, capul fiind aranjat pe aceeaşi linie în continuarea coloanei vertebrale.
CONŞTIENTIZAREA
În cazul acestei ASANA ne vom concentra să percepem activarea lui YONI CHAKRA aflată la nivel subtil în zona clitorisului la femeie şi în zona de inserţie a penisului la bărbat. Vom sesiza ulterior, după ce vom percepe activarea centrului de forţă, consonanţa telepatică cu centrul subtil macrocosmic al energiilor erotice, BRAHMAYONI, urmărind să remarcăm o sintonanţă perfectă prin perceperea reflexiei acestei sfere de forţă în microcosmosul fiinţei la nivelul lui YONI CHAKRA Gradat, vom începe să remarcăm trezirea capacităţii de control asupra energiilor sexuale, precum şi posibilitatea de a transmuta şi sublima rapid aceste energii în forme superioare, ceea ce va avea ca rezultat rafinarea şi elevarea  trăirilor lăuntrice în cazul ORGASMULUI. Toate aceste stări vor fi conştientizate independent de starea ejaculatorie şi vor avea ecouri ample în întreaga fiinţă, făcând cu putinţă să se realizeze primul pas spre cosmizarea orgasmului.
EFECTE
Ca şi în cazul altor posturi la care picioarele sunt în poziţie strânsă, compresia generală a ţesuturilor musculare, a vaselor sanguine şi a tecilor nervilor, realizată la nivelul genunchilor, frânează foarte mult circulaţia sanguină în membrele inferioare. Ca urmare a acestui fapt, cantitatea de sânge care nu mai poate ajungă în gambe şi tălpi va iriga în exces alte zone ale corpului şi în primul rând organele existente în cavitatea abdominală. Creşterea presiunii sanguine în zona inferioară a corpului va determina totodată şi o circulaţie mult îmbunătăţită la nivelul capilarelor sanguine, fapt care se traduce în timp  prin creşterea elasticităţii şi tonicităţii unor zone deficitare, cum ar fi ligamentele, ţesuturile capsulelor articulare şi ţesutul osos.      
Astfel se explică de ce practicarea lui YONI ASANA constituie un excelent exerciţiu pregătitor pentru execuţia lui SIDDHASANA (postura perfectă) şi PADMASANA (postura lotusului). Răsucirea coapselor spre interior duce la tendinţa de mişcare laterală spre în afară a colului femural din articulaţia coxo-femurală. În consecinţă, creşte gradul de libertate al acestei articulaţii   în cazul mişcării în sens opus, cum ar fi aşezarea laterală pe sol a coapselor, necesară în PADMASANA. În mod similar se petrec lucrurile şi cu articulaţia trunchiului şi a gleznei, rezultatul practicii perseverente a lui YONI ASANA fiind şi o creştere apreciabilă a elasticităţii şi flexibilităţii articulaţiilor membrelor inferioare. Practica asiduă a lui YONI ASANA creează  posibilitatea conştientizării separate a acţiunii diverselor contracţii ale musculaturii profunde din zona abdomenului inferior, cum ar fi sfincterele anale, muşchii perineului sau muşchii intervertebrali din zona lombară. În felul acesta vom putea ajunge să controlăm contracţiile musculare în cazul execuţiei corecte a ASWINI MUDRA şi să le diferenţiem de contracţiile musculaturii vaginale profunde la femeie, sau a musculaturii pelviene, care fac obiectul lui VAJROLI MUDRA, sau chiar a musculaturii perineului care reprezintă MULA BANDHA.
La femeie, poziţia particulară a bazinului, a regiunii lombare şi sacrale, ca şi activarea circulaţiei în partea de jos a abdomenului, contribuie la eliminarea unor tulburări ale ciclului menstrual sau provocate de menopauză. YONI ASANA are ca efect eliminarea problemelor de natură sexuală, cum ar fi frigiditatea, impotenţa, amplificând energia sexuală transmutată, fără a provoca însă surescitare. Prin controlul şi conştientizarea realizată la nivelul zonei de proiecţie a centrului subtil de forţă în fiinţă, se pot de asemenea, ameliora cazuri de ejaculare precoce şi se poate realiza mai uşor BRAHMACHARIA prin continenţă, în această direcţie amintim că, doar contracţia acestei zone poate favoriza considerabil transmutarea şi sublimarea gradată a energiei libidoului, numită în unele texte secrete KULAMRITA.
Practica perseverentă a acestei ASANA elimină printre altele tensiunile şi stresurile, conferind o stare de seninătate şi spontaneitate. Graţie lui YONI ASANA, respiraţia se realizează în mod preponderent în zona abdominală, ceea ca are un dublu efect benefic de energizare a organelor abdominale şi de reînvăţare a procesului de respiraţie abdominal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu