duminică, 28 august 2016

YOGA - BHEKASANA


Cuvântul sanscrit BHEKA înseamnă "broască". BHEKASANA este, deci supranumită "Postura broaştei".
Această ASANA menţine nealterată sau redă supleţea abdomenului, eliminând în scurt timp depunerile suplimentare dizgraţioase de grăsime de pe burtă, prezente uneori atât la femei cât şi la bărbaţi.

 TEHNICA DE EXECUŢIE
Ne întindem la sol cu faţa în jos, braţele fiind întinse pe lângă corp. Bărbia se va aşeza ferm pe sol, împingând-o foarte mult în faţă, ceea ce are ca efect o considerabilă întindere a gâtului şi o comprimare accentuată a zonei cefei; îndoim apoi picioarele în spate, aducând călcâiele cât mai aproape de coapse, spre exterior. Aşezăm apoi palmele deasupra părţii superioare a labei piciorului, astfel încât degetele mari de la picioare să fie eventual plasate sub încheieturile mâinilor. Împingem apoi mâinile cât mai în jos, urmărind să apropiem cât mai mult degetele mari ale picioarelor şi călcâiele de sol. Unghiul dintre braţ şi antebraţ va fi de aproximativ 90o. Când genunchii şi gleznele devin suficient de flexibile, călcâiele pot atinge solul. Rămânem în această postură cât mai mult timp posibil. Respiraţia va fi menţinută normală, de voie. La revenire eventual expirăm profund, luăm palmele de pe labele picioarelor, întindem picioarele în spate şi ne relaxăm, urmărind efectele lăuntrice profunde ale execuţiei acestei posturi.
CONŞTIENTIZAREA
Vom urmări să percepem vibraţii subtile bioenergetice în afara corpului fizic, la nivelul plexului cardiac şi activarea pregnantă a lui ANAHATA CHAKRA, stare de afectivitate elevată care înglobează în mod inefabil toate fiinţele, iubire transfiguratoare pură.
Un efect caracteristic în cazul practicării consecvente a acestei ASANA îl reprezintă trezirea capacităţii de proiecţie şi dedublare conştientă în plan subtil (ASTRAL), ce va face să apară în primele faze de practică o stare intensă de dilatare, zbor şi libertate lăuntrică ce va fi însoţită adesea de un sentiment de bucurie şi de o dilatare a câmpului subtil al conştiinţei.
Efecte şi beneficii ce rezultă prin practica perseverentă a lui BHEKASANA
Poziţia de întindere a gâtului, însoţită de contracţia pronunţată a cefei, are ca efect energizarea şi stimularea puternică a nervului vag. Pneumogastricul sau nervul vag este o parte componentă a sistemului parasimpatic care, la rândul său, face parte din sistemul nervos autonom. Tonifierea şi stimularea nervului vag are ca efect imediat activarea armonioasă a faringelui, laringelui, plămânilor, stomacului şi chiar a rinichilor.
Prin executarea consecventă, zi de zi, a acestei posturi, articulaţiile coxo-femurale, ale genunchilor şi ale gleznelor sunt masate şi gradat elasticizate, în special zona genunchilor este tonificată. Iar muşchii picioarelor sunt conturaţi în mod armonios; în plus, această postură alină şi elimină durerile reumatice, ameliorând chiar cazurile de gută cu manifestări în regiunea genunchilor.
Presiunea progresivă a mâinilor exercitată asupra zonei labelor picioarelor creează o stare de tensiune binefăcătoare ce are drept efect eliminarea platfusului, întărirea musculaturii gleznelor şi restabilirea rapidă în cazurile de luxaţii ale gleznelor. Prin practica sistematică a acestei posturi, călcâiele îşi recapătă supleţea, iar acumulările haotice de calciu nedorite şi adesea atât de dureroase din zona calcaneului sunt gradat resorbite.
Organele abdominale beneficiază şi ele considerabil de pe urma acestei posturi deoarece sunt în mod egal presate de sol. Este demn de semnalat în această direcţie creşterea presiunii intraabdominale, care va acţiona pozitiv, global, asupra sistemului digestiv şi glandelor sale anexe, descongestionând ficatul şi accentuând circulaţia sanguină în întregul sistem digestiv.
 În plus, BHEKASANA redă sau menţine supleţea coloanei vertebrale, musculatura spatelui fiind tonificată şi armonios dinamizată, în special în zona lombară; toate acestea conjugate contribuie la reducerea la minim a riscurilor de deplasare a vertebrelor sau a discurilor intervertebrale. Se cuvine să mai amintim, de asemenea, că în timpul exersării acestei posturi coloana vertebrală se întinde considerabil, asigurându-se astfel o descongestionare rapidă a discurilor intervertebrale.
Această ASANA menţine nealterată sau redă supleţea abdomenului, eliminând în scurt timp depunerile suplimentare dizgraţioase de grăsime de pe burtă, prezente uneori atât la femei cât şi la bărbaţi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu