joi, 9 iunie 2016

Yoga: PADAHASTASANA




În limba sanscrită, cuvântul PADA înseamnă "picior" iar HASTA înseamnă "mână" sau "gest". Numele acestei posturi se datorează faptului că ea se execută prin aplecarea corpului, urmărind să atingem degetele de la picioare cu degetele de la mâini, după cum se va explica la tehnica de execuţie a posturii.
TEHNICA DE EXECUŢIE
Poziţia de plecare la execuţia lui PADAHASTASANA este stând în picioare, cu tălpile paralele între ele (este vorba de linia interioară a tălpilor), la o distanţă de 5-10 cm. Ne aplecăm în faţă, lăsând braţele şi capul să "atârne" liber, îndoind trunchiul cât mai mult. Ne ridicăm uşor câţiva centimetri şi ne aplecăm din nou, urmărind să ajungem cu mâinile şi mai jos decât înainte. Repetăm această mişcare de elasticizare de câteva ori şi apoi ne oprim, rămânând aplecaţi; apucăm degetele mari de la picioare între degetul mare şi următoarele două degete de la mâini, cu degetul mare spre interior şi le ţinem strâns. Menţinem picioarele drepte şi îndoim spatele cât mai mult. Rămânem în această poziţie cât de mult putem, urmărind să mărim gradat durata execuţiei. Pentru a beneficia de efectele acestei posturi, va trebui să o executăm timp de cel puţin 3 minute continuu, cu o concentrare adecvată. Acest lucru este valabil şi pentru celelalte ASANA-e. Într-o fază avansată de practică, când ne-am elasticizat suficient, introducem chiar complet palmele sub labele picioarelor sau aşezăm mâinile cu palmele pe sol în faţa picioarelor. Este important ca picioarele să rămână perfect întinse pe întreaga durată a execuţiei. Cei care nu reuşesc de la început să execute această postură, se vor apleca cât mai mult în faţă, lăsând braţele, trunchiul şi capul să atârne liber. Menţinând această poziţie cu concentrarea adecvată cât mai mult timp şi executând zilnic, perseverent, PADAHASTASANA, chiar şi fiinţele care se confruntă deocamdată cu rigiditatea corpului lor fizic, vor constata că, gradat, vor reuşi mai întâi să-şi atingă degetele de la picioare cu degetele de la mâini şi apoi chiar să execute perfect această postură.
CONCENTRAREA
În timpul efectuării acestei posturi ne concentrăm să percepem fluxurile de energie telurică, ce urcă prin membrele inferioare, ca nişte foarte fini curenţi bio-electrici. Urmărim ascensiunea lor şi energizarea centrului de forţă situat la nivelul zonei dintre anus şi sex, MULADHARA CHAKRA. Concomitent percepem eliminarea prin braţe, palme şi degete a fluidelor reziduale, perturbatoare ale echilibrului vital.
La revenire conştientizăm senzaţia plăcută de amplă energizare, intens sesizabilă la nivelul membrelor inferioare, dinamizarea pregnantă a lui MULADHARA CHAKRA (care ne face să resimţim o stare de regenerare lăuntrică şi amplificarea vitalităţii), precum şi purificarea energiilor în zona trunchiului.
EFECTE ŞI BENEFICII ALE ACESTEI POSTURI
Practicarea constantă a acestei ASANA face ca umerii să devină puternici, talia subţire şi pieptul larg. Organele abdominale sunt tonifiate. Creşte cantitatea de suc gastric, iar ficatul şi splina sunt stimulate.
Persoanele care suferă din cauza unor senzaţii de balonare abdominală sau de anumite afecţiuni gastrice, vor remarca diminuarea acestor tulburări prin practica acestei ASANA. Discurile intervertebrale deplasate către înainte pot fi readuse în mod natural la normal prin această postură. Înălţimea, de asemenea, poate fi mărită prin practica lui PADAHASTASANA. Ea este folositoare şi pentru reducerea greutăţii corporale, determinând combustionarea adipozităţilor, făcând coloana vertebrală foarte elastică, vindecând astfel multe maladii.
După efectuarea posturii, un anumit interval de timp ne vom simţi mult învigoraţi. În plan subtil, această postură face să fie eliminate din fiinţa anumite energii impure care ţin de ceea ce yoghinii numesc TAMAS - aspect inerţial. Astfel, după execuţia posturii ne vom simţi corpul uşor, vom sesiza dispariţia oboselii şi eliminarea gradată a lenei şi a inerţiei.
Orice scurtare a picioarelor datorată vreunei fracturi a oaselor gambei sau coapsei este, după o practică adecvată a lui PADAHASTASANA, gradat rectificată. Se poate obţine, de asemenea, o considerabilă alungire a piciorului prin practica acestei ASANA, timp de aproximativ 3 luni, masând totodată înainte şi după executarea posturii membrul afectat cu ulei de muştar sau din floarea soarelui în care se adaugă puţină sare, sarea mărind puterea de pătrundere a uleiului.
Deşi această ASANA este extrem de uşor de executat chiar şi pentru începători, ea este totuşi foarte binefăcătoare. Chiar şi o practică redusă a acestei posturi cu atenţia concentrată ferm să percepem fenomenele de rezonanţă, poate produce un efect imediat şi notabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu